7 Mayıs 2011 Cumartesi

PADAM PADAM...



Bugün günlerden Edith Piaf...


Nasıl oldu da bu kadar geç tanıştık bilmiyorum.
Ama telafi etmek için bütün gün La vien rose dinleyip,her sorulana 'padam padam padam' cevabını verdim...

Babası akrobat ,annesi sokak şarkıcısı olan Piaf ın hikayesi tabi ki filme çekildi ; La Mome.
Marion Cotillard i tanımakta zorlandım.Mimikler ve çekingen bakışlar bi ara acaba Audrey Tautou oynayabilr miydi diye düşündürttü ama her Fransız filminde de olmaz dedim,kızarak kendime.
Mini mini bir kadınsan dünyanın her yerinde serçe oluyorsun demekki.



Edith e  de  sesi ve görüntüsüyle uyumlu olarak  'Piaf ' -serçe- soyadı  veriliyor;kendisini keşfeden kabare sahibi tarafından.La mome de kaldırım serçesi oluyor dolayısıyla.
Onu dinlerken ,başımda siyah şapkam  üstümde siyah beyaz çizgili t-shirtüm ve boynumda kırmızı fularımla Fransa sokaklarında dolaşabildim bugün.Gerçek hayata dönmem de Edith Piaf ın  Non Je ,ne regrette rien  şarkısıyla mümkün oldu.Zira İnception da dahi rüya katmanlarından dönüşün bu sesle gerçekleştiğini düşününce;kayıtsız kalamayıp döndüm.


Odamdayım nihayet ve padam padam padam...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder